reklama

Muškáty

Sedel v zadymenej izbe, hladel do zrkadla. Priam puntickarsky si prezeral sedivejuce vlasy. Rozmyslal...Ako dlho uz pozoruje, ze starne? Ako dlho uz nemal zenu? Ako...?Vyrusilo ho zaklopanie: Smiem vojst? Bola to jeho najstarsia dcera Veva. Mala 17 rokov -krasny vek. Keby on mohol mat teraz 17, vsetko by bolo ine...Oci, idem z Kacenou do kina. Neviem, kedy sa vratim domov, ahoj! Klasicke spravanie, klasicky oznam. Davno sa s tym zmieril. Esteze syn ma len 16. Ake ironicke. Kazdopadne decka cochvila opustia detsky vek a s nim aj svojho otca. A otcovi ostane len pestovat tolko nenavidene muskaty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zazvonil telefon. "Prosim, Chovanec."
"...ja...mno...asi som si pomylila cislo..." ozval sa zensky hlas.
"no, mozno, tak dopo", a Dano chcel zlozit.
"Nie! Ja, totizto som sa chcela len s niekym porozpravat..."zverila sa zena.
Daniel sa typicky otcovsky ponukol, ze ju moze vypocut, ak len po tom jej srdce pisti. Neznelo to sice prilis povzbudivo, no zena sa chytila tejto slamky.
"No ja som teda Ela, aby som bola menej neslusna..." trpko sa zasmiala a pokracovala v monologu: "A budem Vam tykat, lahsie sa mi bude hovorit, dobre?"
Ani necakala odpoved.
"No ako by som zacala...vlastne je to jedno, lebo aj Vam -Tebe je to jedno, ma predsa nepoznas...no ale...tak teda zomrel mi manzel. Neviem, ci som z toho smutna, alebo zdrvena. Neviem, ci mam plakat, alebo sa smiat...skratka bol to tyran. Denne som dostavala vyprask, samozrejme len za to, za co som si zasluzila. Napriklad za zle ulozene ponozky, za zle zatiahnute zavesy a za nespravny program v telke, co som pozerala...Ked teraz tak rozmyslam, asi som stastna, ze zomrel, aj ked mohol zomriet skor.." Znova trpky usmev neznamej zeny na opacnom konci.
"Ale mal jedine stastie, ze netrestal Gretku, to je moja dcera...lebo keby sa jej bol dotkol, do toho hrobu by som ho poslala sama!!" Nastala odmlka, mozno cakala reakciu z Danovej strany, no ked sa jej nedockala, pokracovala dalej:
"Zaujimave je vsak to, ze jeho svinska povaha sa prejavila az po narodeni Gretky, ale inak sme boli spolu stastni...A ja som este mlada, mam len 35 rokov a Gretka ma uz 10 a ja nechcem byt do smrti sama, ale ja viem, ze uz nikoho takeho nenajdem, ze uz nikdy nezazijem taky skvely sex, priputana na posteli s fackou na konci za to, ze som sa nespravila...malo to svoje caro." nastala odmlka.
"A ty sa mi nechces zdoverit?"
"Nie." sucho odpovedal Dano.
"Ja len ze mozno bolo nieco na mne sympaticke a mozno okrem zdoverovania by sme mohli.."
"Nie!" razne ju prerusil Dano a tresol sluchadlom.
Uz sa potom neozvala. dano si zapalil snad uz stu cigaretu,zhlboka si potiahol, skontroloval pribudajuce sediny, vyfukol dym do prazdna. Ostane sam s hnusnymi muskatmi.
Ela uz pocula len blby pipavy zvuk zo sluchadla a smam pre seba si zasomrala: "ignorant!"

Dominika Mikulová

Dominika Mikulová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Raz mozno zachranim svet pre globalnym oteplovanim a ludskou hlupostou, ktora je metlou ludstva (kam sa hrabe alkohol) Kto mi pomoze v tomto ukrutnom boji?? Je to predsa tak, ze cim viac hlav, tym viac rozumu...aj ked moja babka zvykne hovorit: "kucharek šešč, nebylo co ješč" :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu